بارسلونا به دنبال يک افتخار ديگر

بارسلونا در جدال با اتلتيکومادريد در ويسنته کالدرون، به دنبال تثبيت جايگاه خود به عنوان پرافتخارترين تيم سوپرجام اسپانيا است.


تيم‌هاي بارسلونا و اتلتيکو مادريد ساعت 1:30 بامداد پنج‌شنبه در ورزشگاه ويسنته کالدرون، خانه قرمز و سفيدپوشان پايتخت،‌ در شرايطي در بازي رفت سوپرجام فوتبال اسپانيا به مصاف يکديگر مي‌روند که مربيان دو تيم که هر دو آرژانتيني هستند به کسب نخستين قهرماني خود در اين رقابت‌ها اميد دارند با اين تفاوت که در يک سوي ميدان، اتلتيکو مادريد با ديه‌گو سيمئونه با پيروزي در مجموع دو بازي رفت و برگشت براي دومين بار قهرمان مي‌شود و در سوي ديگر، بارسلونا با مارتينو براي يازدهمين بار.

به گزارش تسنيم، بارسلونا در حال حاضر با 10 قهرماني در سوپرجام اسپانيا که آخرين آن در سال 2011 با شکست رئال مادريد(قهرمان جام حذفي) به دست آمد و همچنين 8 نايب قهرماني (آخرين آن سال گذشته با شکست برابر رئال مادريد)، بالاتر از رئال مادريدي که 9 قهرماني و 4 نايب قهرماني دارد، پرافتخارترين تيم محسوب مي‌شود.

اتلتيکو مادريد تاکنون 4 بار در سوپرجام اسپانيا شرکت کرده که در همه آنها بارسلونا حريف مقابلش بوده است. نخستين بار در سال 1985 بود که اتلتيکومادريد در مجموع دو بازي رفت و برگشت 3-2 بر بارسلونا غلبه کرد و قهرمان شد.

دوره دوم سال 1991 بود که کاتالان‌ها در مجموع 2 - يک حريف مادريدي خود را شکست دادند. دو تيم يک سال بعد دوباره در اين جام شرکت کردند و اين بار هم اين بارسلونا بود که در مجموع 5 بر2 روخي‌بلانکو را شکست داد. آخرين رويارويي دو تيم نيز سال 1996 صورت گرفت که در دو بازي رفت و برگشت کاتالان‌ها با نتيجه 6-5 به پيروزي دست پيدا کردند و قهرمان شدند.

بارسلونا در شرايطي به خانه اتلتيکومادريد مي‌رود که ليونل مسي، فوق‌ستاره‌ آرژانتيني‌اش با 10 گل زده در سوپرجام بالاتر از رائول گونزالس، اسطوره رئال مادريد (7 گل)، هريستو استويچکوف و تکسيکي بگرستاين دو اسطوره بارسلونا (هر دو با 6 گل) برترين گلزن اين جام محسوب مي‌شود.

اضافه شدن نيمار به ترکيب بارسلونا و داويد ويا به ترکيب اتلتيکومادريد جزو مهم‌ترين تغييراتي است که جدال دو تيم نسبت به آخرين جدال آنها در لاليگاي فصل گذشته خواهد داشت.

اين نخستين باري است که داويد ويا، مهاجمي که در پايان فصل گذشته از بارسلونا به اتلتيکو مادريد پيوست برابر هم‌تيمي‌هاي پيشين خود به ميدان مي‌رود.

varzesh3.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:, | 11:58 | نویسنده : احسان |
  • اشکان دی ال
  • نینا چت